2009年3月20日 星期五

聽歌學英語--Tell me why

這是一首悲傷的歌,由一個當時十歲的小男孩唱的;唱出這個世界的夢想,道出現實與夢想的天差地別... In my dream children sing a song of love for every boy and girl 在我夢裡,孩子們唱著男孩女孩愛的歌曲 The sky is blue and fields are green and laughter is the language of the world 天是藍的,草原是綠的,微笑是世界共同的語言 Then I wake and all I see is a world full of people in need 但是當我醒來,卻發現這世界充滿著需要幫助的人們 Tell me why (why) does it have to be like this? 告訴我為什麼?世界一定要是這樣嗎? Tell me why (why) is there something I have missed? 告訴我為什麼?我錯過了什麼東西? Tell me why (why) cos I don't understand. 告訴我為什麼?因為我真的不懂 When so many need somebody we don't give a helping hand. (不會翻@@)當那麼多人有需要時,我們卻無法伸出援手 Tell me why? Everyday I ask myself what will I have to do to be a man? 每天我問我自己,我要作些什麼才能成為一個人 Do I have to stand and fight to prove to everybody who I am? 我難道必須要以武力跟衝突來證明我是誰嗎? Is that what my life is for to waste in a world full of war? 難道我的生命就要浪費在這充滿戰亂的世界裡? Tell me why (why) does it have to be like this? Tell me why (why) is there something I have missed? Tell me why (why) cos I don't understand. When so many need somebody we don't give a helping hand. Tell me why? Can someone tell us why we let the forest burn? 誰能告訴我,為何我們任由森林被燒毀? Can some one tell us why we let the ocean die ? 誰能告訴我,為何我們任由海洋枯竭? Can some one tell us why we cannot just be friends? 誰能告訴我,為何我們不能成為朋友?

沒有留言: